Elin tipsar dag 3

Mycket av den maten vi äter till vardags går att göra nyttigare genom att stoppa i lite grönsaker. Köttfärssås är en enkel rätt som går hem hos de flesta, här nere får ni mina tips på köttfärssås.

Frukost:

Äpplefil

2 dl Naturell yoghurt eller filmjölk

1 äpple

kanel

10 st cashewnötter

Dela äpplet i småbitar, häll över yoghurten/ filen. Krydda med kanel och toppa med nötterna.

 

Mellanmål:

Paprika & skinka

Att bara äta pålägg kan vara ett bra tips om man inte vill ha i sig så mycket kalorier och vill undvika bröd. Prova gärna att äta 4 bitar skinka med paprikaskivor.

skinka

Middag:

Köttfärsås 

När ni ska äta köttfärssås så är det viktigt att ni äter köttfärssås med spagetti och inte spagetti med köttfärssås. Är ni med mig? Man ska alltså ta lite spagetti och desto mer köttfärssås och inte tvärt om. Riv alltid ner lika många morötter som ni är i familjen, morötterna ger god smak och mättnad:) Använd gärna nötfärs och undvik att ha mejeriprodukter i, krossade tomater räcker långt. Jag brukar använda färska tomater som jag kackar i för att få söt smak utan massa ketchup. Som sista piff brukar jag krydda men basilika, gärna färsk om jag har hemma.

köttfärs

 Ååå du… glöm inte att du är söt som du är, du behöver inget socker;)

Lämna ett svar

Sitemap
Letar du efter något som inte finns i menyerna? Här kan du se en lista på alla sidor på denna webbplats

Reklam

Denna blogg är utvecklad av
Henrik Hederström.
Fotografering & Webbdesign
Läs mer på:
www.henrikhederstrom.se