Börja i dag

Gav ni några nyårslöften? Håller ni dem? Faran med nyårslöften är att man går ut lite för hårt med träning och mat för att sedan tappa det fort igen. Men vet ni vad det bästa är, det är ok att tappa inspirationen i bland. Knepet är bara att aldrig ge upp och se varje dag som ett nytt försökt att äta lite nyttigare och röra sig lite mer. Här kommer 4  tips som jag tycker vi börjar med redan i dag:)

 

  • Halva tallriken med grönsaker. 

halva grönsaker 2halva grönkser 1

 

Här ser ni två olika tallrikar, en med cocktailtomater och vitkål och morötter som jag kört i matberedaren och blandat med olivolja och lite vitvinsvinäger. Smakar som pizzasallad men går snabbare att göra. Andra tallriken är skalade morötter med citronsaft och rostade solroskärnor och broccoli. 

  • Vatten, vatten och vatten. Drick vatten när ni är törstiga, släng allt annat i kylen. 2 glas mjölk vid måltider är ok. 

 

  • Ta fram ett hopprep och hoppa 100 hopp om dagen, dela upp det eller kör alla 100 hopp på en gång. 

 

  • Begränsa dator och tv tid, räkna i hop hur många timmar ni lägger i nuläget och börja med att ta  bort ca 1 timmar per dag.

Varför vänta tills i morgon när vi kan börja i dag:)

 

Lämna ett svar

Sitemap
Letar du efter något som inte finns i menyerna? Här kan du se en lista på alla sidor på denna webbplats

Reklam

Denna blogg är utvecklad av
Henrik Hederström.
Fotografering & Webbdesign
Läs mer på:
www.henrikhederstrom.se