En sak i taget..

Efter en helg med kalas, fest och massa härliga stunder kan det vara svårt att hitta tillbaka till rätt spår när måndagen kommer. Ofta känner man att man vill ta tag i allt på en gång, sluta ät godis, börja träna, äta mer frukt och grönt samtidigt som man gärna vill få in vardagsmotion.

Samma känsla infinner sig hos mig många måndagar och då kan det vara svårt att veta vad jag ska börja med. Mitt tips är att ta en sak i taget, eller snarare en sak i veckan.

Så är kan det se ut:

Vecka 21 – Äta en portion mat , måndag-sön. Ta en frukt efter om man inte blir mätt.

Vecka 22 – Få in 3 frukter och 3 grönsaker varje dag.

Vecka 23 – Få in 3 timmars träning där vi blir svettiga och andfådda denna vecka.

Vecka 24 – Byta ut fredagsmys mot nyttigare och godare alternativ.

Låt det ta tid och förhoppningsvis sätter vi nya rutiner i hjärnan som till sist leder till att måndagar inte kommer kännas så tuffa utan att vi har bra rutiner och vanor att luta oss tillbaka mot.

Du får helt själv välja vad du och din familj vill ha för mål denna vecka för att få kroppen lite piggare,  jag kommer fokusera på att äta halva tallriken med grönsaker vid varje måltid och inte fuska en ända gång;)

tallrik

Lämna ett svar

Sitemap
Letar du efter något som inte finns i menyerna? Här kan du se en lista på alla sidor på denna webbplats

Reklam

Denna blogg är utvecklad av
Henrik Hederström.
Fotografering & Webbdesign
Läs mer på:
www.henrikhederstrom.se